This site uses cookies to help us provide quality services. Using our services, you consent to the use of cookies.

[Forum] Hondadag 2016 Utrecht

Goldie:

26 juni 2016 Hondadag Utrecht

De dag begon zonnig.

De dikke harrie had al overnacht in de auto, dus vanmorgen om 9:00 kon ik zonder gedoe vertekken. Op naar Blaricum waar ik wilde aansluiten op de subrit van de Hondagangers Gooi en Vechtstreek. Ruim op tijd aangekomen en naast de kerk geparkeerd en uitgeladen, bleek niet handig op een zondag.

100 meter verderop waren al 2 brommers aanwezig op het pleintje, dit werden er rap meer, ik had de enige C, de rest was SS, CD, 1x MSX, 2x Chaly, 2x Dax, 1x imiMonkey bij elkaar zo'n 15 man en vrouw. Via een mooie route van een klein uur reden we naar Utrecht. Daar was de Hondadag op een zijveldje an een sportvereniging. Ik vond dat er verbazingwekkend veel Honda's waren, 2x zoveel als vorig jaar, nu zo'n 200. Een mooi gezicht. In vergelijk met de Bloembollerit, minder 10inch en weinig Imi. Veel mooie juweeltjes, zelfs 2 Dreams gezien.

Voor Peter zou ik nog elke P-serie fotograferen, uiteindelijk 1 Novio gevonden, die tel ik ook maar daarbij.

Op het terrein was een rollenbank en verkoopstand. Versnaperingen waren lastig te verkrijgen. Na een speech dat ze druk bezig zijn alles weer op de rit te krijgen werd ook de Hondarit voor geopend verklaard. Na wat leuke gesprekken en wat rondkijken ging ik met de subritgroep de rit rijden. Geen gezamenlijke rit dit jaar maar groepjes en pijlen volgen. Bij onze start begon het serieus te regenen dus na 10 meter stonden we al onder de bomen. Nadat het ergste voorbij was gingen we echt van start. Na 10minuten waren we de routebordjes al kwijt en tijdens de tweede keer schuilen is er uitgezocht dat we per ongeluk toch goed zaten.

Halverwege de toch wat vochtige rit zijn we gaan lunchen, geen idee waar ik was maar het was heerlijk. Daarna is er besloten niet terug te gaan naar de Hondadag, maar een mooie route richting Blaricum te nemen. We waren al wat nat en dat werd onderweg nog veel erger, zie bushalte foto. Toch mocht het de pret niet drukken, en verbroedering ging automatisch.

Nu waren we al dicht bij Blaricum, waar we nog even een paar borrels hebben genomen en een paar bitterballen. De groep was erg gezellig, ondanks de regen had ik het niet willen missen. Volgend jaar hopelijk weer een gezamenlijke rit en wat eettentjes. dan ben ik helemaal tevreden.

Dat was hem

Sven

1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1

Feel free to post a comment if you want to add something to the discussion!

Please log in or register for free to comment!