This site uses cookies to help us provide quality services. Using our services, you consent to the use of cookies.

[Forum] De Honda's van Wim.

Wim: Zo, op het nieuwe forum gaan we gewoon weer verder met het topic. Hier nog een link naar hoe het verhaal begon op het oude forum: 4-stroke.net/forum/index.php/topic,7635.0.html Op het nieuwe forum ook maar starten met foto's van Honda's die ik heb en had:
Mn Super 100, in 2012 nieuw gekocht bij Scooterspot A'dam:
343n6gg
Honda PC50 1974 zeer originele staat.(verkocht)
vpfg2g
Dikke LowNoof, gemaakt van een oude Honda Amigo,(verkocht)
2mzosn
Zie ook mn topic daarover op t oude forum, https://4-stroke.net/forum/index.php/topic,7637.0.html
Honda pf50 Novio van Herman gekocht, heel mooi opgeknapt en naar een liefhebber verkocht in Drente:
2m5dqg9
Honda PC50(sleeping project)
2r7ubdu
Honda PF50 Amigo gekocht april'15. Van afstand leuk ding:
v67zb7
Link naar t oude forum waar dit topic begon, https://4-stroke.net/forum/index.php/topic,7635.30.html
1zj1p1
2ldyc21
2jd297b
s63810
Met afbijt gaat t niet lukken
2ymtymv
Alles naar de straler gebracht en voorzien van epoxyprimer
28k6ez8
Velgen en spaken in de vuilnisbak, nieuwe besteld
sb7ksz
Dan staan er zomaar twee nieuwe wielen, en alvast wat in kleur gespoten en blanke lak
96w0mq
Meer in kleur, stickertje onder de lak
21aye1f
De afgelopen week ook veel nieuwe onderdeeltjes binnen gekregen voor de Amigo
xpq0d4
Vandaag een kijkje genomen in de box, hoe de lak op de spatborden is opgedroogd. Mooi roomwit geworden, hoogglans. Even een groen onderdeelt erbij gelegd, kijken hoe t samen smoelt
kbvbir
idvvq0
Vanochtend het zadelframe bekleed met een nieuw dekje en schuim, het zadelframe had ik al behandeld en in de hoogglans S2U gezet. Het gegalvaniseerde deel schoongemaakt en in de blanke lak gespoten. Dus de zondag is niet eens half om en nu al nuttig besteed
k18nck
rax66x
2ir273n
Het zadel is erg goed gelukt moet ik zeggen met een aftermarket imitatiedekje. Die zijn bij de bekende handelaren te koop voor rond de 25,- incl nieuw schuim. Het is de vraagprijs echt waard! Gistermiddag eindelijk het frame van de Amigo in de groene lak gespoten, en vanavond stickertjes op het frame geplakt en daarna het frame met blanke lak gespoten. Morgen kijken hoe het is opgedroogd anders nog een laagje. Fototoestel natuurlijk vergeten dus foto's komen morgen. Gister nog een nieuw project in ontvangst genomen, een scooter uit 1957
2cdzfaq
Vandaag de Amigo nog een laag blanke lak gegeven
2crpy03
2it204j
Zo, maar weer eens een Amigo update. Vanmiddag een aantal onderdelen aan het frame gemonteerd. Heerlijk alles met nieuwe boutjes, moertjes en ringetjes monteren met nieuw vet, nieuwe balhoofdset erin.
aafa1h
xprl10
Vanmiddag de wielen afgemaakt, gemonteerd en velgjes gericht. Zo, nu staat er tenminste weer eens wat op de wielen
mj8pyf
1zwp00i
29y2h07
34pi9ao
Nieuw stuur en koplampglas, en let op de balhoofdsticker
2lneq0p
Koplampje ook flink in de lak gezet samen met het ijzeren bevestigingsplaatje waar ook de schakelaar zich in bevind. Stuur vind ik van onder iets te breed, hoogte en breedte bovenaan is wel precies goed maar een ander was niet te vinden bij de bekende webshops, een ander alternatief was eentje met een spijl a la Puch Maxi, dat ging hem niet worden
pbr61
2efl28g
Afgelopen week weer mooie spulletjes binnengekregen om te monteren
t0nn0x
Na 6 weken stilstand de Amigo maar weer voor de dag gehaald, alvast een begin gemaakt aan het blokje. Eigenlijk had ik in het begin het blokje al helemaal gedemonteerd maar ben toen verder gegaan met het rijwielgedeelte dat nu helemaal klaar is en alleen het blokje nog rest.
wio4qp
De spie in de krukas aan de koppelingskant leek er onmogelijk uit te krijgen.
suylo6
Dit was wel nodig om de lagers te vervangen. Uiteindelijk is die toch gezwicht en zijn de lagers vandaag vervangen. Het kogellager van de uitgaande as voor het voortandwiel ook in het carter gezet. Morgen verder met de opbouw van het blok. Spie eruit en de nieuwe lagers:
24y6xwi
Vandaag aan het Amigo blokje gewerkt, alle lagers nieuw erin. Blokje verder opgebouwd, aan de koppeling nog wat gemodificeerd en vernieuwd. Alles ziet er goed uit. Koppelingsdeksel is ook gespoten, kan ie morgen dicht. En dan aan de cilinder en kop beginnen.
2zgvo2c
Er wordt flink aan het Amigo blok gewerkt dus weer een update, Koppelingshelft zilver gespoten en een flinke laag blanke lak eroverheen, de rest van het blok blijft gewoon aluminium
2mba4n
dp7bmd
De cilinder is tot mijn verbazing nog mooi 42,00 zonder slijtageranden, dus licht geslepen en een mooi nieuw zuigertje erin
2qx1cvq
Kopje is ook nog mooi, pakkingvlakken zijn geslepen alles gereinigd, de uitlaatklep opnieuw ingeslepen op zijn zitting. Voor de inlaatklep moet een andere komen, die was maar liefst 2mm! ingeslagen aan de bovenkant, dus waar de tuimelaar hem raakt, heel vreemde plaats voor slijtage, ik had het nooit gezien.
cnl01
Vanmiddag het blokje dichtgemaakt, cilinder gemonteerd, kopje gemonteerd, echter 4! kopjes moeten demonteren op zoek naar een inlaatklep die niet is ingeslagen, en niet eentje gevonden. Dat is dus echt een zwakke plek van deze blokjes lijkt mij. Dus de tuimelaar slaat de klep in aan de bovenkant, er komt een soort kopje op als een klinknagel, je krijgt de klep er ook pas uit nadat je de paddenstoel van de bovenkant hebt afgevijld. Aan geen van de vier inlaat tuimelaars was iets te zien. De slechtste klep was maar liefst 2mm korter. Oplossing ook direct gevonden, de uitlaatklep is idem dito, behalve het materiaal dat is 10x beter vanwege de hitte die het moet kunnen verdragen, een uitlaatklep is ook twee maal zo duur 13,- om 27,- euro. Dus twee uitlaatkleppen gemonteerd, kan nooit meer stuk. Andersom mag het dus niet. Blokje mooi in elkaar:
2ugjxpk
De ontsteking en het vliegwiel gemonteerd, de punten op tijd gezet, spruitstuk en carburateur gemonteerd.
2ecp4lk
Het blok zat inmiddels onder de Amigo, en er is al 2-300km mee gereden. Toen ik hem de eerste keer startte was er nogal wat rookontwikkeling uit de uitlaat, ik had immers alles flink ingeolied. Maar het roken bleef toch aanwezig in mindere mate en je rook het ook in de uitlaatgassen, de verbrandde motorolie. Het olieniveau was ook al met een kwart gezakt. En hij sloeg stationair steeds af met een vette bougie. In het bougiegat kijkende met een lampje en als je de zuiger naar achter trok door aan het vliegwiel te draaien bleef er een spoor olie in de cilinder achter, boven de zuiger wel te verstaan. Foute boel, cilinder er af, in de auto naar Leertouwer in Soest, een oude cilinder mee, ingeruild op een mooi gehoond exemplaar met nieuw ingemeten zuiger 79,- Een goede service van die zaak om dat maar in huis te hebben voor een oncourant brommertje als een PF50.
m7vsc7
De Amigo is verkocht. Hij heeft een heel nieuw leven voor de boeg in Helmond.
13yrv9
zvpks8
2euty7s
nq8ia8
scuyap
vez094
vffs0p

Feel free to post a comment if you want to add something to the discussion!

Comments  

0 #2 Jerry 2018-01-07 11:03
Ben benieuwd uit welk jaar hij komt :-)
+1 #1 Jerry 2018-01-07 11:02
Hallo Wim,.. Ik vind je brommers en verhalen prachtig om te lezen, zelf heb ik een naar ik meen een vroege PC 50 s te koop staan het is er eentje met een ronde buis achtervork en een tankje boven het achterwiel en zo gelijk functioneert als bagagedrager, bouwjaar?? ik schat zelf van 1969??
Hij staat te koop op speurders. Groet van Jerry ook een member hier :)

Please log in or register for free to comment!