This site uses cookies to help us provide quality services. Using our services, you consent to the use of cookies.

Aangeboden: Honda S90 (1966) met Nederlands motorkenteken

Aangeboden: Honda S90 (1966) met Nederlands motorkenteken Geplaatst op: 2005-08-30 10:21:43 Gewijzigd op: 2007-09-04 11:47:27 Hits: 3028
NIET MEER OP REAGEREN, OUD ARTIKEL. #duh

Ik kwam deze eigenaar afgelopen weekend tegen op een ritje en hij had deze mooie Honda S90 bij zich.
Er zit een leuk verhaaltje bij en hij is nog eens te koop ook!

Deze Super 90 is van origine een Franse motorfiets en heeft jaren in Frankrijk rondgereden. In 2004 stond hij op een rommelmarkt te koop. Een Nederlandse vakantieganger heeft hem gekocht en mee naar huis genomen. Toen ik hem kocht was bijna alles aan vervanging of restauratie toe. De belangrijkste mankementen waren, behalve de algehele verveloosheid, de slechte ontsteking, versleten cilinder en vooral de versleten versnellingsbak. Schakelen naar de 2 of 3, maar vooral blijven rijden in deze versnellingen was een nauwelijks mogelijk. Na de invoerkeuring bij de RDW in Arnhem ben ik begonnen met het strippen van de motorfiets.

Revisie motorblok:

-         Versnellingsbak: 4 tandwielen, de schakelvorken en de schakelvork pinnen.

-         Koppeling: platen, veren en bronzen bus.

-         Nieuwe Zuiger en de Cilinder opgeboord (104 cc)

-         Nieuw big-end en drijfstang

-         Nieuwe kleppen, klepveren en tuimelaars.

-         Kickstarter as.

-         Alle lagers in het blok vervangen

-         Nieuwe ontsteking en punten

-         Supertrapp uitlaatsysteem

Frame:

-         Nieuwe banden en accu.

-         Nieuwe ketting en tandwielen

-         Nieuw zadelovertrek en schuim.

-         Alle framedelen laten poedercoaten.

-         Nieuwe remblokken en kabels

-         Nieuw origineel achterlicht.

-         Tankdop, etc. etc. etc.

Inclusief:

-         Origineel onderdelenboek S90

-         Origineel Users manual S90

-         Werkplaatshandboek S90

-         Originele (rechthoekige) richtingaanwijzers

-         Luchtfilterhuis.

-         NOS Bobine

-         Extra stator en rotor.

Met uitzondering van het uitlaatsysteem, heb ik alleen originele Honda onderdelen gebruikt. (lees: veel pakketjes uit Amerika en Engeland)

Ik verkoop de S90 omdat mijn SS50 sinds kort een motorkenteken heeft en ik bang ben dat de S90 daardoor teveel stil blijft staan.

Vraagprijs: € 2550,-

32604

32605

Please log in or register for free to comment!

Category: