This site uses cookies to help us provide quality services. Using our services, you consent to the use of cookies.

3VO huilend in een hoekje

170 3VO huilend in een hoekje Geplaatst op: 2005-07-06 18:48:04   Hits: 468

Omdat minister Peijs gisteren niet te beroerd was om haar plannen te veranderen, ligt 3VO nu zachtjes huilend in een hoekje en gilt dat ze toch de leeftijd naar 18 jaar willen hebben om bromfiets te mogen rijden.

Hun argument, minder verkeersdoden, zal misschien deels wel kloppen, maar dan kan je beter de leeftijd verhogen naar 40 jaar of het hele brommerrijden verbieden. Op deze manier heb je nog minder verkeerdoden...

Het idee van 3VO is volslagen idioot te noemen, al is het alleen maar dat als je pas op je 18e bromfiets mag rijden, bijna niemand dit meer zal doen en gelijk voor het autorijbewijs gaat. Zonder de verkeers ervaring die je kunt opdoen met brommerrijden.

Rijden vanaf je 16e is namelijk heel goed voor je verkeersinzicht en mijn idee is dat je alleen nog maar meer auto ongelukken gaat krijgen zodra iemand van de fiets direct in de auto stapt.

Nu ben ik niet bepaald een fan van mevrouw Peijs, maar ik bewonder haar nu wel dat ze niet bang is om op een besluit terug te komen, al heeft ze dat dezelfde dag nog gedaan. Hier kunnen meer politici een voorbeeld aan nemen.

Ik ben heel benieuwd wat nu de eindconclusie wordt met de leeftijd, kenteken en rijbewijs. Wel zal een een ingrijpende verandering worden en de tijd dat je even een brommertje koopt en rond gaat scheuren lijkt voorbij te zijn.

Please log in or register for free to comment!

Category: