This site uses cookies to help us provide quality services. Using our services, you consent to the use of cookies.

[NL] Nostalgie

120 Nostalgie Geplaatst op: 2005-05-27 16:47:50   Hits: 631

Cees Bakker heeft ook een Honda gehad, op zijn website staat een stukje over zijn CS90.

"Dit type was niet zo'n succes, hoewel ik het een prachtig ding vond.
Hij kon zijn warmte niet kwijt en ik kende maar één stand van het gashandle: vol open."

De motor

Motor rijden is fantastisch. Maar het komt er niet meer van. Na een motor met een Villiers blok versleet ik een al bijna even oude Vespa scooter. Deze 90 cc Honda kocht ik nieuw in 1965. Binnen 24 uur zette ik hem tegen (de bumper van) een auto. Gelukkig was hij verzekerd en kort daarna reed hij weer. Hij was eigenlijk te licht voor me. Nog voor zijn eerste revisiebeurt van 1000 km had ik de eerste vastloper. Er zouden er nog vele volgen. Na 4 jaar werd hij in Amsterdam gestolen. Ze zullen er weinig lol van gehad hebben, want hij was net gereviseerd na de 7e vastloper en moest juist weer voorzichtig worden ingereden.

Vervolg:
Ik kocht hem van mijn vakantiegeld en reed om het hardst met een knul die een Zundapp 100 cc reed die ik net niet bij kon houden. Alleen in zijn kielzog reden we achter elkaar zo'n 105 km/u over de Pontweg van De Koog naar Den Burg op Texel. Ik moet denken aan de vriendinnetjes die ik achterop heb gehad. Hennie waarmee ik een klein jaar verkering had. Machteld waar ik een poosje smoorverliefd op was en die nu al 25 jaar in Israel woont. Het waren roerige tijden. Apetrots zette ik hem bij de pomp op de Stenenplaats in Den Burg waar jarenlang de brommerjeugd bij elkaar klitte.

Ik haalde een zak patat en reed nonchalant een rondje met mijn glimmende scheurijzer. In een bocht van de Kogerweg, bij hoeve 'Buitenheim' waar de weg heerlijk schuin lag legde ik hem heerlijk plat en hing ik er bijna naast met mijn knieën over de weg. Wat een wegligging! Ik waande me Jim Redman die ik een paar keer in Assen zag rijden en die nog voor komt op een 45 toerenplaatje met motorgeluiden dat ik nog ergens moet hebben. Een pannetje race-olie op de kachel bij de TV als ik er niet heen kon. Wat een sfeer!

Please log in or register for free to comment!

Category: